Syng i kor - du har hele fire at vælge imellem

Er du glad for at synge? Vil du være med i vores Spire-, Børne- eller Ungdomskor?

Korsang er et musikalsk fællesskab, der styrker og udvikler børn – både personligt og musisk. Du lærer at bruge din stemme og krop på en sund måde, du får en masse oplevelser og udfordringer med bl.a. koncerter, korweekends, korstævner og udflugter – og du bliver en del af et enestående kammeratskab.

De tre kor er et gratis tilbud til alle sangglade drenge og piger fra 5 år og opefter. Korlederen er Anna-Sofie Larsen.

Kontakt:

Anna-Sofie Hjort, tlf. 53 63 51 50 , e-mail: kor@glostrupsogn.dk

Du kan tilmelde dig via denne formular -> HER

Glostrupkirkernes tre kor for børn og unge

SPIREKORET (5 år – 1. klasse)
I Spirekoret synger, danser og klapper vi en masse børnesange og salmer. Vi leger de gode sangvaner ind, synger efter håndtegn, og børnenes motorik, gehør, puls- og rytmefornemmelse udvikles. Koret medvirker ved enkelte koncerter og pasta gudstjenester.

SPIREKORET øver i Østervangkirken tirsdage kl. 16.15 – 17.15.

BØRNEKORET (2. – 4. klasse)
Repertoiret er alsidigt med sange og salmer i mange forskellige musikalske stilarter. Vi arbejder med stemme og krop og flerstemmig sang, og gennem leg og øvelser lærer vi om noder og rytmer. Koret medvirker ved div. koncerter, arrangementer og pasta gudstjenester i kirken.

BØRNEKORET øver i Østervangkirken onsdage kl. 16.00 – 17.30

UNGDOMSKORET (5. klasse og opefter)
Vi synger flerstemmig musik i mange musikalske stilarter. Vi bruger noder, men det er ikke noget krav, at man kan noder, når man begynder i koret. Der er fokus på musikundervisningen og stemmetræningen, og i perioder har vi en sangpædagog tilknyttet vores korprøver, hvor sangerne får individuel vejledning. Koret optræder ved div. arrangementer og koncerter i kirken og medvirker ved en række højmesser.
Sangerne får løn for at synge til højmesser og pastagudstjenester. For at blive optaget i Ungdomskoret skal man aflægge en stemmeprøve.

UNGDOMSKORET  øver i Østervangkirken tirsdage kl. 18.30 – 20.30

UNGDOMSKORET (5. klasse og opefter)

Glostrup Gospelkor

Har du lyst til at synge gospel? Så har Glostrup sit eget gospelkor, hvor du kan give den gas. Koret har ikke noget med Glostrupkirkerne at gøre ud over, at vi samarbejder og elsker at høre dem.

Koret har sin egen hjemmeside, hvor du kan søge information og tilmelde dig.

glostrupgospel.dk