"Halleluja Special." Nytårskoncert med Tamra Rosanes og band.

Søndag 19. januar 2025, kl. 16:00
Østervangkirken, Dommervangen 2, 2600 Glostrup

”HALLELUJAH SPECIAL” med Tamra Rosanes og band.

Amerikansk gospel, spirituals, hymner og ballader.

Vi er glade og stolte over at ønske Tamra Rosanes, Danmark’s countrydronning, velkommen som hovednavn til den traditionelle nytårskoncert i Østervangkirken. Tamra kalder koncerten, og bandet, for HALLELUJAH SPECIAL.
Her synger Tamra amerikansk gospel, spirituals, hymner og countryballader.  Hun har slået sig sammen med to spændende, originale musikalske personligheder:

J. Tex (Jens Einer Sørensen) (guitar, banjo, violin, mundharpe) kendt fra Americana og countrymiljøet, og Tim Kristensen (kontrabas) kendt fra rockabilly- og countrymiljøet,

Navnet Hallelujah Special refererer til Himmel Ekspressen, et gospeltog på vej til himlen. Musikken er både folkelig, følsom og festlig.

De tre topmusikere vil ta os på en tur med The Halleluja Special gennem USA’s sangskat og rødderne af amerikanske musik på deres helt egen, personlige måde. Med følsomhed, kant og kærlighed formidler de denne musiks betydning for USA’s historie. De tidligste indvandrere skulle starte et nyt liv i et nyt kontinent uden andet end en økse, en Bibel og en sang. Sangene har stadig betydning i dag, og er elsket af bade amerikanere og danskere.  Slavernes gospel, blues og spirituals fortæller historien om smerte og trængsler, men også om troen på et bedre liv I himlen.

Halleluja Special synger bl.a. Hank Williams enkle gospelinspirerede sange med vigtige budskaber, som for eks.  “I Saw The Light,” The Carter Family’s  traditionelle sange, som f.eks. “Will the Circle Be Unbroken”,  Woody Guthries (folklegenden hvis sange handler om ønsket om frihed og lighed for alle) “This Land is Your Land”, sortes slavegospel, med sange som  “Go Tell it On the Mountain”, “hvide” spirituals som “Poor Wayfaring Stranger” og “Life’s Railroad to Heaven,” samt  countrysange af Johnny Cash og Patsy Cline

Halleluja Special vil synge publikum glade og varme med nærvær, følsomhed og festlighed. Vi lover at kirken vil komme til at stråle af energi og stor musikalitet!

Der er fri entré.

Foto: Jacob Crawfurd

Du vil måske også kunne lide...